مدیر ارتباطات اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC): مدیر روابط عمومی ‌باید مهارت‌هایی منطبق با دنیای کنونی داشته باشد

 

ماری  پولو مدیر ارتباطات اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC) با اشاره به لزوم راه‌حل‌های نوآورانه برای رسیدن به هدف، گفت: مدیر روابط عمومی ‌و‌ارتباطات باید مهارت‌هایی منطبق با دنیای کنونی که در حال تغییر است، داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی گراف دی ، ماری  پولو، مدیر ارتباطات اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC) در چهارمین رویداد گراف‌دی به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی درباره نحوه تعامل روابط عمومی با مدیران ارشد پرداخت و گفت: این سازمان ۲۰۰ عضو از پنج قاره جهان را گرد هم آورده است که در این میان می‌توان به شرکت‌های ریلی و زیربنا و سایر فعالان در حوزه ریلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ما با همه انجمن‌ها و ذی‌نفعان در سایر حوزه‌های صنعت ریلی ارتباط داریم، خاطر نشان کرد: اهداف و‌وظایف اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UICتوسعه راه‌ها و‌آماده‌سازی برای انتشار اسناد و دستورالعمل‌های اجرایی و همچنین راه‌حل های نوآورانه‌ است. وظایف اصلی من نیز به عنوان مدیر ارتباطات این سازمان اینگونه است و به صورت مستقیم با رئیس و هیأت رئیسه این سازمان در ارتباط هستم.

پولو با اشاره به اینکه یکی از وظایف من این است که تیم ارتباطات را مدیریت کرده و ‌استراتژی ارتباطی این سازمان را از لحاظ درونی و بیرونی در رابطه با استراتژی کل سازمان تعریف کرده و‌ اجرا ‌کنم، خاطر نشان کرد: همه اقدامات به نفع اعضای جامعه بین‌المللی ریلی است.

 به منظور اجرای تمامی اهداف، این سازمان برنامه کاری سه ساله از سال ۲۰۲۰ اجرا کرده که این برنامه یک‌سند اقدام‌محور است که هدف آن ایجاد  ثبات در ‌مسوولیت برای یک دوره سه ساله است.

مدیر ارتباطات اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC) با بیان اینکه اخیرا این سازمان برای تنظیم کردن برنامه کاری و‌استراژی خود اقداماتی انجام داده است، گفت: برای اینکه به این تطابق برسیم، بخش ارتباطات اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC)  که متشکل از پنج نفر است، باید قادر باشد به نیاز استراتژی سازمان و اعضای ما گوش‌دهند. همچنین یکی دیگر از وظایف دپارتمان من، رسمیت بخشیدن به اسناد است تا آنها را بر اساس نیاز روزانه اجرا کند.

 علاوه بر این، ما باید قادر باشیم اقدامات روابط عمومی ارتباطات را در یک حلقه مداوم بازنگری و اصلاح کنیم.

وی به محورهای بخش ارتباطات و استراتژی نهادهای کاری اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC)  درسال ۲۰۲۲ اشاره کرد و افزود: اولین هدف ارتقای حمل و‌نقل ریلی در سطح بین‌الملل است. هدف دوم تصویرسازی به عنوان مرجع در صنعت ریلی است. هدف سوم ترویج و تبلیغ ارزش افزوده برای پیشرفت صنعت ریلی به شمار می‌رود. چهارمین هدف نیز فعال بودن برای تغییرات در کسب کارهای ریلی با هدف کاهش آلودگی هوا است. پنجمین وظیفه خود را نیز همکاری و ارتباط با ذی نفعان خود در نظر گرفته‌ایم. این پنج محور ارتباطی، به عنوان پنج محور کاری است که ما در بخش اداره اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC) درصدد انسجام سازمان به لحاظ تحقق برنامه‌های استراتژی و‌ ارتباطی هستیم.

پولو با بیان اینکه جلسات مستمری هم با مدیر اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها (UIC) داریم، گفت:  ‌‌مدیر کل این سازمان باور دارد که اداره ارتباطات کارکردی دارد که این امکان را فراهم‌ می‌سازد تا پیام‌های لازم را به گروه‌های هدف برساند.

برای اینکه ما بتوانیم رسالت خود را به عنوان رهبر اکستر انجام دهیم‌، باید مدیر روابط عمومی ‌و‌ارتباطات مهارت‌هایی منطبق با دنیای کنونی که در حال تغییر است، داشته باشد. مدیران روابط عمومی باید مهارت دیجیتال، سازمانی، بین فردی، بین فرهنگی‌و‌دیپلماتیک و حتی مهارت فنی را برای رسیدن به هدف کسب کنند و آن را ارتقا دهند.

 

 

ثبت نام