تجربه معاون وزیر ارتباطات دولت دهم از اثرگذاری روابط عمومی در بحران ها 

معاون وزیر ارتباطات دولت دهم با اشاره به نقش روابط عمومی در سازمان‌ها، گفت: در برهه‌ای با کمک روابط عمومی در حالی که مجلس رأی به انحلال وزارتخانه داده بود، توانستیم وزارتخانه منحل را احیا کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی گراف دی ، علی حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات دولت دهم در چهارمین رویداد گراف‌دی با اشاره به چگونگی تعامل با روابط عمومی و انتظارات مدیران ارشد از روابط عمومی، اظهار داشت: روابط عمومی دوست دارد که در مواقع بحرانی پاسخ را همان لحظه دریافت کند. اکثر افرادی در حوزه رسانه فعالیت دارند، می‌خواهند موضوعی را اولین نفر باشند که منعکس می‌کنند که از همین موارد می‌توان درس گرفت.

وی با بیان اینکه یک‌ مدیر در طول مدیریت خود شاید با مشکلات‌ زیادی در ابعاد مختلف مواجه باشد، افزود: شما امروز در مرکز شاید اطلاعات مثبتی توزیع کنید که در نقاط مرزی اثرگذاری منفی داشته باشد. در فضای مجازی ممکن است برداشت‌هایی نسبت به موضوعات مختلف شود. مثلا در برخی ایام به ویژه تعطیلات ممکن است دستگاه‌های عابربانک پول نداشته باشند که برخی چنین ادعا کنند که دولت یا عده‌ای می‌‌خواهند پول دست مردم نباشد. در این مواقع نوع برخورد خیلی مهم است.

حکیم جوادی با اشاره به اینکه در مساله صنفی یکی از آسیب‌های مدیریت دولتی این‌است که افراد لیست بلندبالایی از اقداماتی کرده یا ‌نکرده‌اند تهیه و آن را از افتخارات خود می‌دانند، تصریح کرد: برخی دائم می‌خواهند خود را اثبات کنند. اما این مردم هستند که می‌توانند مدیران را قضاوت کنند.اگر قرار است امروز دستاوردها را بررسی کنید، به راحتی این امر امکان‌پذیر است؛ چرا که یکی از ویژگی‌های سازمان‌های ما این است که مقایسه عملکرد در دوره‌های مختلف موجود است.

 وی به تجربه خود از نقش روابط عمومی اشاره کرد و افزود: روزی شکاف عمیقی بین مخابرات و‌وزازتخانه بود؛ به طوری که کار سخت شد و آن دوره از آقای تقی پور، وزیر وقت ارتباطات خواستم که روبط را نزدیک کنیم تا منافع هم داشته باشیم. به وزیر گفتم به مخابرات فشار نیاورید. این امر در حالی بود که در همان برهه هم ما دو‌گروه داشتیم؛ گروه موافق و گروه ‌مخالف واگذاری مخابرات. از وزیر اجازه گرفتم تا فضا را تلطیف کنم که این امر اتفاق افتاد.

همان زمان هم سازمان فناوری اطلاعات را باید راه‌اندازی می‌کردیم. آن هم  در دولتی که معتقد بود وزارت ارتباطات در وزارت دیگر باید ادغام‌شود. وزارتخانه منحل شده را با کمک روابط عمومی به عنوان وزارتخانه نگه داشتیم.

معاون وزیر ارتباطات دولت دهم با بیان اینکه در سال 90 کمپینی با همکاری روابط عمومی تشکیل دادیم در حالی دولت وقت قصد داشت این ادغام انجام شود، گفت: یک بحران توسط روابط عمومی ‌مدیریت شد و مخابرات ایران که پیش از این با وزارتخانه جبهه داشت، پشت ما آمد.  با این اقدام در مرحله اول مجلس رأی به انحلال داد، تا اینکه مجلس آن را اصلاح کرد و وزارتخانه ابقا شد.

 

 

ثبت نام