بررسی دنیای ارتباط های کرونا زده در وبینار گراف دی/ در خانه بمانید و مهارت بیاموزید

همایش‌ها و سمینارها نقش مهمی برای تعامل و برقراری روابط جدید در عرصه‌های مختلف بوده و می‌توانستند هم محلی برای عرضه محصولات و تجربیات نوین و هم دید و بازدید فعالان حوزه و صنعتی خاص و برای ایجاد ارتباط‌های جدید باشد

بررسی دنیای ارتباط های کرونا زده در وبینار گراف دی/ در خانه بمانید و مهارت بیاموزید

همایش‌ها و سمینارها نقش مهمی برای تعامل و برقراری روابط جدید در عرصه‌های مختلف بوده و می‌توانستند هم محلی برای عرضه محصولات و تجربیات نوین و هم دید و بازدید فعالان حوزه و صنعتی خاص و برای ایجاد ارتباط‌های جدید باشد.

به گزارش گراف‌دی، از آنجایی که مهارت و توانایی در افراد به ویژه مدیران نیازمند کسب مهارت‌های لازم برای اداره یک هلدینگ بزرگ یا حتی یک شرکت خانوادگی کوچک است، مدیران خوب همواره ساخته شده‌اند و هیچ فردی مدیر به دنیا نیامده بلکه مهارت‌های لازم را در طول زمان کسب کرده و به شخصیتی تبدیل شده که توانایی اداره کردن یک مجموعه را دارد. برهمین اساس شرکت در سمینارها و همایش‌های مدیریتی قطعا مفید خواهد بود. حضور یک مدیر در یک همایش موجب بالا رفتن میزان کارآیی، یادگیری مهارت نگه داشتن اعضای تیم، پیدا کردن موثرترین سبک مدیریتی، افزایش توانایی تصمیم‌گیری و آشنایی با مدیران دیگر خواهد بود.

اما در کنار حضور پررنگ سمینارها، همایش‌ها و رویدادها، وبینارها یا سمینارهای آنلاین نیز بسیار کم رمق در حال برگزاری بودند.

ویروس کرونا، عامل تغییر جدی در آموزش

اما شیوع ویروس کرونا مسیر برگزاری همایش‌ها را تغییر داد و باعث شد تا بالاخره نوبت به وبینارها برسد و برگزارکنندگان اینگونه مراسم ها به این مدل سمینار نیز روی خوش نشان دهند.

با شیوع ویروس کرونا، وبینار یا سمینارهای آنلاین که در فضای آنلاین برگزار می‌شود و برای شرکت در آن نیازی به حضور فیزیکی در یک محل خاص نیست بسیار رونق گرفت. زیرا با توجه به قرنطینه خانگی و جلوگیری از تجمع افراد، در وبینار نیازی به حضور فیزیکی نیست و می‌توان از خانه در این سمینار آنلاین شرکت کرد.

از لحاظ کیفیت ارتباط مدرس و شرکت کننده، وبینار تفاوت چندانی با سمینار ندارد، چرا که در وبینار شما مدرس را می بینید و صدای او را می شنوید، اسلایدها و فایل ارائه او مشاهده می‌شود و امکان پرسش و پاسخ فراهم می‌شود. وبینار با توجه به قدرتی که دارد، می‌تواند نفش مفیدی در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما بازی کند.

از وبینار با نام های مختلفی یاد می کنند ممکن است تا به حال نام های سمینار، رویداد آنلاین، آموزش آنلاین، دوره مجازی، کلاس مجازی و … به گوش رسیده که هر کدام از آن ها مفهوم کلی وبینار را یاد آوری می‌کنند یا به عبارتی کلمات هم خانواده وبینار هستند.

وبینار یا سمینار آنلاین نسبت به سمینار آفلاین و یا حضوری، هم برای مدرس و هم برای شرکت کننده مزایایی دارد از جمله اینکه وبینار این کار را برای مدرس راحت کرده است. در واقع هر تعداد شرکت کننده در وبینار حاضر شوند، مدرسین و سخنرانان مشکلی ندارند.

مزیت دیگر، کاهش هزینه‌های برگزاری رویدادها است زیرا برگزاری یک سمینار باید چندین میلیون تومان هزینه از جمله سالن، هزینه پذیرایی، هزینه افرادی که در برگزاری کمک می کنند، هزینه تبلیغات و … . وجود دارد درحالی که در وبینار این هزینه به مراتب کاهش می‌یابد.

برای شرکت کنندگان نیز وبینار مزایایی دارد. قطعا اگر محتوای یک وبینار و سمینار با هم یکسان باشد، وبینار هزینه فوق العاده کمتری برای شرکت کننده در بر دارد. علاوه بر اینکه معمولا قیمت شرکت در وبینار کمتر است (چون برای مدرس هزینه چندانی ندارد)، هزینه رفت و آمد و یا در مواردی هزینه اسکان نیز از شما کسر می شود.

خیلی از افرادی که در سمینار شرکت می کنند، توان برقراری ارتباط با مدرس و سوال پرسیدن از او را ندارند. این اتفاق در وبینار بسیار کاهش پیدا می کند و چون با مدرس و دیگران ارتباط رو در رو ندارید، با خیال راحت می توانید سوالات و مشکلات خود را بپرسید.

وبینار با توجه به اینکه معمولا هزینه خیلی کمی دارد، می‌تواند فواید زیادی داشته باشد و این بستگی به ذهن خلاق برگزار کننده دارد که تا چه میزان می‌تواند از وبینار در راستای رسیدن به اهداف مارکتینگ کسب و کار خود استفاده کند.

نگاهی به ارتباطات در دنیا کرونا زده در گراف دی

اما یکی از همایش هایی که سال گذشته با حضور چهره‌های شاخص و برجسته روابط‌عمومی و رسانه برگزار شد، نخستین گردهمایی روابط‌عمومی‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری با عنوان «گراف‌دی» بود.

در این رویداد، نقش روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران، چالش های روابط عمومی و رسانه و همچنین مدیریت بحران در روابط عمومی توسط علی کریمی مدیرکل پیشین روابط عمومی بانک مرکزی، داود زارعیان استاد ارتباطات و روابط عمومی، نسیم پوراکبری رئیس اداره مدیریت ارتباطات مخابرات، وحید قربانی مدیر ارتباطات شرکت مبین وان، امیرعباس تقی پور مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان بیک سردبیر روزنامه فناوران اطلاعات، شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد، مسعود فیاضی مدیر روابط عمومی سامسونگ و سعید کریمی هم‌بنیان‌گذار گراف‌دی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، دست اندرکاران این همایش تصمیم گرفتند تا دومین دوره را به صورت  همایش آنلاین برگزار کنند تا هم پاسخی به درخواست و نیاز علاقه‌مندان این حوزه باشد و به دلیل شیوع ویروس کرونا، سلامت شرکت‌کنندگان و علاقه مندان به موضوع روابط عمومی و رسانه حفظ شود.

دومين گردهمايي روابط عمومي‌هاي اكوسيستم فناوري و نوآوري با محوريت عملكرد حوزه ارتباطي در دوران كرونا سه شنبه دهم تير ماه ۱۳۹۹ به صورت آنلاين برگزار مي‌شود. اين رويداد تخصصي در حوزه روابط عمومي در نظر دارد گروهي از كارشناسان و فعالان اين حوزه را گرد هم جمع آورد و زمينه اي براي ايجاد ارتباط پايدار و عميق ميان آنها فراهم كند.

در اين رويداد موضوع اصلي صحبت، ارتباط در دنياي كرونازده با حضور صاحب نظران و فعالان ارتباطي و روابط عمومي در حوزه هاي بهداشتي و فناوري است. همچنين دو كارگاه آموزشي توليد محتوا با مدرك مجتمع آموزش فني و حرفه اي بامداد در كنار اين همايش به صورت آنلاين برگزار مي شود. اشتراك گذاري و انتقال تجربه هاي ناب، به دست آوردن دانش و راهكارهاي علمي براي به حداكثر رساندن فعاليت هاي ارتباطي، شبكه سازي براي تعامل هدفمند و مطلوب ميان فعالان و دانشجويان، تلاش براي دستيابي به تفاهم و يكسان سازي ادبيات از مهم ترين اهدافي است كه در گراف دي دنبال مي شود.

شركت در همايش آنلاين رايگان خواهد بود اما علاقمندان به ثبت نام در دو كارگاه آموزشي سبك خبرنويسي رويترز در جهت استفاده از شيوه هاي نوين خبرنويسي براي اطلاع رساني حوزه كرونا و همچنين توليد محتوا كاربردي براي شبكه هاي اجتماعي در جهت بسط صحيح اطلاعات و افزايش آگاهي مردم بايد اقدام به ثبت نام كنند. براي شركت در دومين رويداد گراف دي و همچنين شركت در كارگاه هاي آموزش بايد از طريق سايت دانش و فناوري بامداد اقدام كرد.

علاقمندان به آموزش در حوزه روابط عمومی و افزایش دانش فنی و کاربردی تیم ارتباطات سازمان خود روز سه شنبه از ساعت 09:00 صبح الی 12:00 ظهر در همایش آنلاین گراف دی حضور داشته باشند. همچنین دو کارگاه آموزشی به صورت متوالی از ساعت 12:00 ظهر تا 16:00 برگزار خواهد شد.

ثبت نام