کمپین گراف ۳۶۰ در سومین رویداد گراف دی راه‌اندازی شد

تایماز سیدمصطفایی

کمپین گراف ۳۶۰ به منظور ارتقای مسوولیت اجتماعی از سوی متولیان برپایی سومین رویداد گراف دی طراحی و راه‌اندازی شد.

 

تایماز سیدمصطفایی، دبیر پنل «روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی و استراتژی به کارگیری این دو دانش» که در سومین رویداد گراف دی برگزار شد،با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی رویکردی کاملا سخت در کشور دارد، گفت: برای تحقق مسوولیت اجتماعی به غیر از اینکه ترمز بالادستی و بیرونی داریم، ترمز داخلی در شرکت هم وجود دارد. چون مثلا روابط عمومی باید مدیر، سهامدار و سایر اعضا را متقاعد کند که کسب و کار سنتی را می‌خواهیم به کسب و کار مدرن تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم در مسوولیت اجتماعی شرکتی، شرکت‌ها را به شرکت با بازدهی مناسب تبدیل کنیم، افزود: ما در بعد جامعه می‌گو‌ییم بنگاهی که متولد می‌شود، ذاتا وظایفی دارد. اما وقتی می‌گوییم مسوولیت اجتماعی یعنی الزاماتی در نظر بگیریم. به طور مثال، گزارش دهی مسوولانه و خودارزیابی می‌تواند در فعالیت‌ها موثر واقع شود.

سیدمصطفایی با بیان اینکه کمپین گراف ۳۶۰ به منظور ارتقای مسوولیت اجتماعی از سوی متولیان برپایی سومین رویداد گراف دی طراحی شد، گفت: این کمپین راه اندازی شد تا با استفاده از مسوولیت اجتماعی متذکر شود که نوآوری می‌تواند کاری را انجام دهم که هم مخاطرات را پایین بیاورد هم سودآوری را بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه آموزش مسوولیت اجتماعی هزینه هم ندارد، برای آموزش به شرکت‌های متقاضی این امر اعلام آمادگی کرد و افزود: ما در مسوولیت اجتماعی به دلیل شرایط کشور نمی‌توانیم اهداف بلندمدت را پیش بینی کنیم. بر همین اساس، اهداف کوتاه مدت و میان مدت را در نظر می‌گیریم و با ابزار دانش و سایر امکانات برای تحقق مسوولیت اجتماعی گام برمی‌داریم.

دبیر پنل «روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی و استراتژی به کارگیری این دو دانش» از نهادها و شرکت‌ها خواست تا با تشکیل کمیته مسوولیت اجتماعی برای تحقق این مهم فعالیت موثری داشته باشند و تصریح کرد: از مسوولان می‌خواهم که پس از تشکیل کمیته  csr، رئیس آن را بالاترین سطح مدیریت شرکت در نظر بگیرند تا روند آن به خوبی طی شود و علاوه بر آن به یادداشت نویسی و ارائه گزارش اهتمام ورزند تا شفافیت در این زمینه ایجاد شود.

سیدمصطفایی با بیان اینکه کمپین مسولیت اجتماعی تا مرداد 1400 ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ما سعی داریم نتایج آن را تا اواخر مرداد یا اوایل شهریوماه گزارش دهیم. اما امیدواریم تا آن زمان مدیران به آموزش در این زمینه اهتمام ورزند و شاهد توسعه مسوولیت اجتماعی باشیم.

 

ثبت نام