۱۵۰ میلیون مشتری تلفن همراه داریم/ نوآوری لازمه توسعه کسب و کار است/ برای تحقق مسوولیت اجتماعی نباید از وظایف اصلی غافل شد

مهندس بیدخام

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکهروابط عمومی ها سفیران‌ حوزه csr در کشور هستند، گفت: نوآوری لازمه کسب و کار موفق است، اما برای ورود به حوزه مسوولیت اجتماعی نباید وظایف اصلی شرکت نادیده گرفته شود.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در پنل سومین رویداد گراف دی با موضوع «روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی و استراتژی به کار گیری این دو دانش» که دهم اسفندماه در سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برپا شد، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران ۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت و۱۵۰ میلیون مشتری تلفن همراه دارد، گفت: شعار ما ارتباط فراگیر است و سعی داریم تا شبکه ارتباطی را به نقاط مختلف کشور توسعه بخشیم.

ارائه خدمات بدون سود در برخی مناطق کشور/ تنها به فکر درآمد نیستیم

وی با بیان اینکه نقاط مختلف کشور برای ما به عنوان مخاطب خاص با فرهنگ متنوع به شمار می‌رود، ادامه داد: شاید ارائه برخی خدمات در نقاط دور برای شرکت مخابرات ایران هیچ سوددهی نداشته باشد و حتی به صرفه نیز نباشد، اما وظیفه ایجاب می‌کند ما تنها به فکر درآمد نباشیم و تلاش کنیم تا برخی اقدامات را علی رغم اینکه سودی ندارد، در آن حوزه فعالیت کرده و زیرساخت‌هایی فراهم کنیم.

بیدخام به برخی اقدامات شرکت مخابرات ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی و رضایت مشتری اشاره کرد و افزود: برای شرکت مخابرات، هزینه تلفن ثابت سه میلیون می‌شود، اما این مخابرات این امکان را با ۲۰۰ هزار تومان به مشتریان واگذار می‌کند تا همه از ارتباطات برخوردار شوند. یا اینکه هزینه تغییر مکان تلفن ثابت را ما از مشتریان پنج هزار تومان اخذ می‌کنیم؛ در حالی که هزینه تمام شده 200 هزار تومان است. اینها نمونه‌هایی از برای مسوولیت اجتماعی برای تغییر و بهبود خدمات است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در چند سال اخیر گروهی برای مسوولیت اجتماعی در مخابرات تشکیل شد، تصریح کرد: ما در همه ایتم‌های هفت گانه ‌موفق بودیم، اما نگاه هیات مدیره با توجه به فعالیت روابط عمومی مخابرات تغییر کرد؛ به طوری که کسب نشان‌های بین‌المللی نشانگر توجه مدیرعامل و هیات مدیره به csr است.

روابط عمومی ها سفیران‌ حوزه csr در کشور هستند

بیدخام با اشاره به اینکه روابط عمومی ها سفیران‌ حوزه csr در کشور هستند، افزود: کسب و کار خوب نشانه اعتماد مردم به ما است. اگر در این حوزه موفق شویم در کسب و‌کار هم‌موفق خواهیم شد.

وی درباره راهکارهای موفقیت در کسب و کار تصریح کرد: برای این امر شرکت مخابرات ایران سعی کرد تا در تعریف مسوولیت‌ها از نمادها بهره ببرد؛ به طور مثال در کمپین سرعت چهاربرابری از نماد غزال ایرانی استفاده کردیم تا به نوعی نمادسازی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اکثر سازمان‌ها سرویس‌های مختلفی ارائه می‌دهند که برای موفقیت در این عرصه باید به بعد مسوولیت اجتماعی توجه‌ کنیم تا بتوانیم وظیفه‌خود را بخوبی ارائه دهیم، گفت:ما اعتقاد به روابط عمومی تجاری داریم، یعنی بررسی می‌کنیم که نیاز مردم چیست و بعد مسوولیت اجتماعی را با این رویکرد که چه محصولاتی مورد نیاز مردم است، پیگیری می‌کنیم.

برای انجام مسوولیت اجتماعی، وظایف اصلی خود را فراموش نکنیم

بیدخام با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران محصولاتی که در حوزه دیتا تولید می‌کند، بر اساس تحقیق از مشتریان و بازار است، ادامه داد: ما نیاز مخاطب را  بررسی می‌کنیم و معتقدیم که محصولات ما باید بر اساس این امر تولید و در اختیار مخاطب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در csr نباید فراموش شود‌، تصریح کرد: ما وقتی در زلزله به یاری هموطنان زلزله زده می پردازیم، آنها قبل از اینکه بابت ارائه خدمات و بسته‌های غذایی حرفی به میان بیاورند، وقتی ما را می‌بینند، می‌گویند به جای این کارها آنتن دهی را تقویت کنید. بر همین اساس، باید برای انجام مسوولیت اجتماعی، وظایف اصلی خود را فراموش نکرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه مسوولیت اجتماعی یعنی خودم وظیفه‌ام را به خوبی انجام دهم، گفت: اگر من مخابراتی به خوبی مسوولیتم را انجام دهم، دیگران نیازی به ورود به عرصه دیگری ندارند. مثلا در زلزله اگر هلال احمر و مدیریت بحران درست فعالیت کند، دیگر نمی‌خواهد مردم و نهادها برای کمک به مردم ورود پیدا کنند.

نوآوری لازمه کسب و کار موفق است

بیدخام با بیان اینکه نوآوری با کسب و کار برابر است، خاطر نشان کرد: نوآوری نیاز توسعه و پیشرفت است. در گذشته ما سیستم آنالوگ داشتیم که به بعد دیجیتال تغییر یافت. تلفن ثابت هم پس از مدتی به تلفن همراه ارتقا پیدا کرد و داده و دیتای با کیفت‌تر هر بار ایجاد کردیم تا به نوعی به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه اکنون با شیوع کرونا مخاطبان فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: با شیوع کرونا کلاس‌های آموزشی و‌مدارس از شبکه مخابرات استفاده می‌کنند و ارتقای آن مهم است و نسبت به سال قبل مشتریان شرکت مخابرات حدود دو‌و‌نیم‌ برابر شده است به همین دلیل توسعه خدمات و نوآوری برای رضایت مشتری و مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.


ثبت نام